Pulka

Let it snow let it snow let it snow..


Ja, nu snöar det igen..när jag tittar ut genom mitt fönster så ser jag dem små åka pulka. Blir faktiskt lite sugen själv på att göra det. När jag var mindre så åkte jag hela tiden när det var snö. Man liksom väntade på att snön skulle komma så att man kunde gå ut och åka och när snön väl kom så tog man på sig sina varma kläder och hämtade pulkan som stod nere i förrådet och gick ut och åkte. Man gick upp för backen, satte sig på pulkan och åkte ner. Sen fortsatte man så ett bra tag tills man tillslut inte orkade mera. Sen kom man hem, tog av sig alla dem varma kläderna och drack varm oboy och bara myste..åh va roligt det var :)

Nu var det jätte längesen jag åkte, kommer inte ihåg senast jag gjorde det. Det blir väl mest att man åker när man är mindre men jag hade inte bangat att åka nu. Whatever om jag är 18 år.. (varit det i tre dagar nu ;P) Om någon känner sig sugen på att åka, let me know ;) haha


Kommentarer
Postat av: Anna

vi kan åka nedanför min as branta backe du vet ;) jag åkte jämt där när jag var liten :D

2009-02-21 @ 15:03:10
URL: http://annawinblad.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0