Torsdag

Gick min längsta dag idag, kom hem klockan sex. Mådde inte så bra imorse men jag gick till skolan ändå. Jag är en kämpe, oh yeah haha


Ja som sagt, kom hem klockan sex. Segt när man kommer hem så sent. Då har liksom hela dagen gått, det är mörkt ute och man orkar inte göra något. Så är det i alla fall för mig.


Började plugga lite på engelskan men ändrade mig snabbt och började istället lyssna på våra ensemble låtar. Vi har disco/synth och hårdrock projekt i skolan och på onsdag nästa vecka ska vi ha konsert.


På disco/synth delen har vi låtarna YMCA och It's a sin + att vi ska skriva en egen låt också. Det går inte bra. Vi är typ inte klara med någon låt än även fast vi har hållit på med det här projektet ett jävla bra tag nu. Anledningen till att vi inte är klara än beror nog mycket på att vi aldrig är full grupp när vi väl ska repa på låtarna. Det är alltid folk som fattas och det är så himla störande och jobbigt för det förstör så jävla mycket. Vi har kanske varit full grupp 2-3 gånger och det funkar inte. Det funkar inte att vissa alltid är där och att vissa kommer när dem känner för det..menmen vad ska man göra?


Till hårdrock delen splittrade dem vår grupp pga av att det var så mycket frånvaro och för att det inte funkade så jag hamna med en annan grupp. Där går det lite bättre. Vi fick låtarna Enter sandman och Whole lotta love + att vi skulle skriva en egen låt där med. Enter sandman och Whole lotta love sitter väl ganska bra men den egna låten är inte klar än.


Hårdrock delen känns ändå mycket bättre än disco/synth delen.


Jag har varit jävligt stressad och fått lite smått panik under det här projektet eftersom att det gått ganska dåligt och jag vet inte hur det kommer bli på konserten nästa vecka. Jag vet inte om vi kommer att kunna sätta låtarna men jag hoppas på det bästa.  Hoppashoppashoppas vi fixar det !

Okej nu har jag babblat färdigt haha. Ska ta mig något att äta nu ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0